thegreenwonder

Alla inlägg den 21 mars 2014

Av thegreenwonder - 21 mars 2014 18:31

Min första kommentar på denna blogg var från en jätte snäll kille vid namn Erik som jobbar på postens kundservice, han tog sig av sin tid för att berätta för mig om olika åtgärder jag skulle kunna ta till om mitt "Postman, why have you forsaken me?" problem. Tack Erik! Du är en ängel!


Så mitt brev som jag blev lite smått crazy över när det aldrig dök upp i min brevlåda var ju då som sagt mitt lägenhets kontrakt. Då brevet inte dök upp idag heller blev jag så pass irriterad att jag hörde av mig till personen som skulle ha skickat kontraktet till mig. 


Jag känner att jag behöver förklara lite om vem den här personen är och lite basic facts om min lägenhet, så att du lättare kommer att förstå min förvirring och irritation.


September 2013 - Tog jag kontakt med en LSS-handläggare i min kommun för att ansöka om att få ett stödboende. Jag har diagnosen Aspberger och ADHD så jag har rätt att ansöka om ett sånt boende. 

Jag gick igenom en utredning som en LSS-handläggaren höll i - utredningen gick ut på, att hen skulle få reda på om jag kunde få detta stöd eller inte. Visst, jag sa att jag var berättigad på grund av mina diagnoser, men det betyder inte att jag kan få ett LSS-boende ändå. Det är väldigt krångligt att förklara då det är så mycket bakom allt det här, men man kan väl basically säga = You are very lucky if you are able to get their support.


And I was lucky! Så, min ansökan gick igenom och jag blev lovad att få hjälp med att hitta ett boende.


10 Februari 2014 - Hörde min LSS-handläggare av sig till mig med goda nyheter! Dem hade hittat en lägenhet till mig! Sweet right?

Så, då berättade hen att jag skulle få hem papper med information om lägenheten, inflyttnings datum och vem jag skulle höra av mig till för att få kunna gå på visning utav lägenheten. Även så stod det i informations pappret att Inflytt var 1 mars, och jag var tvungen att tacka ja eller nej till erbjudandet innan den 14 februari.

JAG FICK FYRA DAGAR PÅ MIG ATT BESTÄMMA MIG OM JAG VILLE HA LÄGENHETEN ELLER INTE! Och då ska jag hinna gå på visning också! Snacka om drygt D:


Så jag ringde till personen som skulle ta med mig på visning, men då berättade denne person att personen som bodde i lägenheten nu hade betalt hyran för hela februari ut. Med det betydde det att visningen behövde flyttas fram till nån gång i mars.


.... Hur tänkte dem där? Trodde de verkligen att jag tänkte tacka ja till en lägenhet som jag inte ens har fått se?


Så då bråkade jag lite med min LSS-handläggare och det hela flyttades fram till att tas upp igen i början utav mars.


14 Mars 2014 - "Radio silence" min LSS-handläggare har fortfarande inte hört av sig, jag bestämmer mig för att ringa upp hen för att se vad det är som försigår. Hen berättade inget om varför denne inte har hört av sig, hen gick helt enkelt bara rakt på sak och berättade för mig att jag skulle ta kontakt med visning-utav-lägenhet personen igen. I did, och denna gång så blev det en visning!

Jag tackade ja till erbjudandet.


Min LSS-handläggare kontaktade mig efter visningen och berättade att hen hade skickat iväg lägenhets kontraktet till mig i posten - and from there you know the rest.


idag ringde jag upp min LSS-handläggare för att berätta om mitt brev problem. Då sa hen att det var inte alls hen som hade skickat det, det var henoms kollega. Så då gav hen mig kollegans nr, jag ringer upp kollegan som skyller på en annan som jag fick numret till. Jag ringde upp denne person och då fick jag veta vad som hade hänt -


Den sistnämnda personen var personen som hade dragit med mig på visning, hen hade inte skickat kontraktet på posten. Hen ville träffa mig i person och hantera kontraktet på det sättet istället och i samma veva hade hen tänkt att jag skulle få nycklarna till lägenheten. Hen hade glömt bort att höra av sig till mig - och det är med det denna saga slutar.


Jag ska träffa hen nu den 31 mars för att skriva på kontrakt och få nycklarna. Den 1 april är inflytts datumet. Så vi håller tummarna om att det blir inget mer strul med dessa förvirrade och knasiga människor och att inflytts datumet är inte ett första april skämt - känns lite som att det kommer att vara det då jag har haft så mycket problem med dessa människor xD

Presentation


Jag existerar vilket jag finner är jäkligt roligt. Om du gillar att läsa om saker ibland så har du nog kanske kommit rätt, för jag pratar om saker ibland,

Note to self - Försök att komma på en bättre presentation.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards